05/05/2015

ECUPHAR ENTRA EN EL MERCAT DE LA SALUT ANIMAL A ESPANYA I SUD D’EUROPA DE LA MÀ D’ESTEVE

La companyia belga Ecuphar adquireix la divisió de veterinària d'ESTEVE i aspira a liderar el mercat europeu en el segment de salut animal en els propers anys.

ECUPHAR, empresa amb seu a Bèlgica especialitzada en salut animal, i ESTEVE han assolit un acord per transferir la divisió de veterinària a la companyia belga.

Amb aquesta aliança, ECUPHAR adquireix tots els actius d'Esteve Veterinària i a tot el seu equip humà, que s'incorporarà a la nova organització en les properes setmanes. En ser totes dues companyies de caràcter privat, els detalls econòmics de la transacció no han transcendit.

Des de la seva fundació el 2002, ECUPHAR ha anat creixent a través de la innovació i desenvolupament de productes propis i a través d'adquisicions o aliances amb tercers. La seva estratègia és arribar a convertir-se en un dels jugadors clau en el segment de la sanitat animal a Europa. Actualment, compta amb un portafoli de més de 130 medicaments tant per a animals de producció com de companyia.

Per altra banda, ESTEVE va decidir a finals del 2014 iniciar un procés de venda de la divisió de Veterinària amb l'objectiu de trobar un comprador que permetés a aquesta unitat de negoci desenvolupar tot el seu potencial i creixement. Una empresa amb l'activitat veterinària com a core business i, per tant, disposada a invertir en ella i a desenvolupar aquesta activitat de manera decidida i amb visió de futur.

L'acord assolit suposa un encaix perfecte per a totes dues companyies. En paraules de Chris Cardon, Fundador i President del Consell d'Administració i CEO d'ECUPHAR, "en no tenir presència al sud d'Europa, la compra de la divisió de Veterinària d'ESTEVE ens permetrà desenvolupar la nostra estratègia de creixement i expansió tant geogràfica com en altres àrees terapèutiques que complementaran el nostre portafoli".

A més, Albert Esteve, Conseller Delegat d'ESTEVE, afirma que "aquest acord és una solució de futur per a l'activitat de Veterinària i estem plenament convençuts de que és la millor opció des de tots els punts de vista. El focus d'ECUPHAR en salut animal i la seva potent cultura empresarial permetran el desenvolupament de tot el potencial de l'equip humà de Veterinària, oferint noves i millors oportunitats a una activitat perquè pugui seguir creixent en un mercat molt competitiu i especialitzat".

Pots seguir a ESTEVE a Twitter en aquest enllaç twitter.com/esteve_news.