17/05/2023

ESTEVE INFORMA D’UN CREIXEMENT DE DOBLE DÍGIT DURANT EL 2022 I CONTINUA AVANÇANT CAP A LA SEVA VISIÓ DE SER UNA EMPRESA FARMACÈUTICA INTERNACIONAL I ESPECIALITZADA

Durant el 2022, l'empresa ha experimentat un creixement del 15% en els seus ingressos nets, arribant als 644 milions d'euros, i ha ampliat la seva presència a Portugal i Itàlia.

Amb l'objectiu de permetre un major creixement i una major expansió internacional, ESTEVE anuncia un acord estratègic amb una empresa d'inversió alemanya.

L'enfocament en el pacient es reflecteix clarament en la seva inversió en l'àrea del Sistema Nerviós Central: ha llançat als Estats Units el seu primer fàrmac desenvolupat íntegrament per ESTEVE i un producte per al Parkinson a Alemanya.

Esteve Healthcare (ESTEVE), empresa farmacèutica líder amb un clar propòsit de millorar la vida de les persones, ha tancat el 2022 amb un augment del 15% en els ingressos nets, en comparació amb el 2021. D'aquesta manera, arriba als 644 milions d'euros, mostrant un creixement de doble dígit per segon any consecutiu.

Des de la redefinició del seu pla estratègic el 2018, ESTEVE ha anat ampliant el seu portafoli de medicaments en àrees de medicina especialitzada i ha executat de forma impecable el seu full de ruta estratègic. Això inclou la desinversió de la seva divisió de genèrics (2019), l'adquisició de la companyia farmacèutica alemanya Riemser (2020), el redisseny del seu model d'innovació (2020) i l'obertura de dues noves filials a Europa (Portugal i Itàlia) el 2022.

Per permetre un major creixement i una expansió internacional, ESTEVE ha anunciat un acord estratègic amb Lubea, un grup d'inversió privat alemany. Lubea ha adquirit una participació minoritària del 26% a ESTEVE, injectant capital a l'empresa. Aquest nou acord no altera l'estructura organitzativa d'ESTEVE i el Grup Esteve Lifesciences continuarà sent l'accionista majoritari.

"Ens complau tenir a Lubea com a partner estratègic. Aquesta inversió ens proporcionarà els recursos necessaris per accelerar el nostre creixement i expandir la nostra presència en els mercats internacionals, sense deixar de ser fidels al nostre propòsit de millorar la vida de les persones mitjançant els nostres productes farmacèutics innovadors", conclou Staffan Schüberg, Chief Executive Officer d'ESTEVE.

L'acord, recentment signat, està pendent d'aprovació final per part de les autoritats europees antimonopoli.

Morgan Stanley i Faus Moliner han estat les empreses que han assessorat ESTEVE en aquesta operació.

2022, un any amb fites significatives
L'adquisició d'un centre industrial a Lliçà de Vall (Barcelona) a principis del 2022 ha incrementat la capacitat de producció de principis actius farmacèutics d'ESTEVE en un 20%, mentre que el llançament de Seglentis®, una molècula desenvolupada íntegrament per ESTEVE, als Estats Units, per al tractament del dolor agut en persones adultes, ha estat el fet més destacat de l'any.

La franquícia del sistema nerviós central d'ESTEVE a Alemanya, amb Inbrija® (malaltia de Parkinson) com a producte principal, ha estat un altre fet rellevant. Els medicaments de l'empresa han arribat a més de 7 milions de persones arreu del món i ha interaccionat amb més de 55.000 professionals de la salut per millorar el benestar dels i les pacients.

Impacte positiu en empleats i empleades, societat i medi ambient
L'aposta d'ESTEVE pel creixement i el desenvolupament es reflecteix en la seva expansió del 16% de la plantilla en l'últim any, arribant a un total de 1.824 empleats i empleades a tot el món. Pel que fa a la igualtat, al tancament de l'exercici, el percentatge de llocs directius ocupats per dones a l'empresa era del 43%, en línia amb l'objectiu d'assolir més del 45% de dones en llocs de lideratge el 2025.

En l'àmbit social, ESTEVE ha destinat més de 800.000 euros per generar un impacte positiu en la societat a través de diferents iniciatives en col·laboració amb més de 30 entitats, per donar suport a pacients, comunitats i grups de població més vulnerables.

Els esforços de l'empresa per mitigar el canvi climàtic inclouen l'ús d'energia 100% renovable a les seves plantes de producció a Espanya i al seu centre de recerca i desenvolupament. ESTEVE també manté les millors pràctiques per aconseguir una gestió sostenible dels residus i contribueix a la promoció de l'economia circular. El 70% dels dissolvents utilitzats el 2022 es poden reutilitzar en altres usos o sectors, i el 58% dels residus s'han destinat a la reutilització, amb l'objectiu de reduir el seu impacte en la mesura del possible.

Tots els detalls es publiquen al seu Informe Anual de 2022: