10/03/2016

ESTEVE INSTAL.LA EN LA SEVA PLANTA DE MARTORELLES LA SUPERFÍCIE MÉS GRAN DE PLAQUES FOTOVOLTAIQUES PER A AUTOCONSUM A CATALUNYA

ESTEVE aposta per l'energia renovable amb la instal.lació de quasi 5.000 metres quadrats de plaques fotovoltaiques, equivalents a la mida d'un camp de futbol.

És la segona instal.lació més gran de plaques solars d'Espanya, amb la què ESTEVE redueix 140 tones anuals de diòxid de carboni, la quantitat que en un any absorbeix un bosc de 15.000 arbres.

El projecte respon al compromís de la companyia amb la sostenibilitat i el medi ambient.

ESTEVE ha instal.lat 5.000m2 de plaques fotovoltaiques sobre la coberta de la planta de Martorelles (Barcelona) de Pensa Pharma (PENSA), la filial de genèrics del grup químic i farmacèutic. La superfície, equivalent a un camp de futbol, és la planta solar més gran de Catalunya i la segona d'Espanya per a l'autoconsum. Aquesta instal.lació amb plaques solars suposa un pas més dins el pla de sostenibilitat i cura del medi ambient que la companyia duu a terme des de fa anys i que es tradueix en la generació de 500.000 kilowatts y en la reducció de 140 tones de diòxid de carboni l'any.

La planta de Martorelles és una de les fàbriques més modernes, millor equipades i punteres de tota Europa en tecnologia i innovació farmacèutica. Ara també és una de les plantes més sostenibles d'Espanya en energia renovable gràcies als 5.000 m2 de plaques solars.

Segons Paz Arias, Directora de Prevenció i Medi Ambient d'ESTEVE, "en el marc de la nostra política de medi ambient desenvolupem un programa específic d'eficiència energètica fent auditories energètiques en els diferents centres productius. La instal.lació de les plaques fotovoltaiques a Martorelles és un gran pas en el nostre compromís en la lluita contra el canvi climàtic, apostant per les energies renovables per a reduir les nostres emissions de CO2 a l'atmosfera. El nostre repte és incrementar aquest tipus d'accions i seguir amb la reducció progressiva d'emissions de CO2. Aquest projecte ens permetrà valorar la viabilitat per a fer-lo extensiu a la resta de plantes nacionals i internacionals d'ESTEVE".

La potència elèctrica de 400KW de les plaques fotovoltaiques, distribuïdes en les cobertes dels dos sitjams i les oficines de logística de la planta de Martorelles, permet generar 500.000Kwh l'any d'energia neta, quantitat suficient per abastir a una població de 170 llars, i que suposa un estalvi y en consum elèctric del 4% del total anual. A més, en generar electricitat d'una forma respectuosa amb el medi ambient, la instal.lació de plaques solars a Martorelles evita l'emissió de 140 tones anuals de CO2 a l'atmosfera, el diòxid de carboni que absorbeix un bosc de 15.000 arbres en un any.

Les plaques solars d'ESTEVE en el centre de producció de Martorelles són un producte de l'enginyeria INAM S.L. La inversió es recuperarà gràcies a l'estalvi d'energia que aporten les plaques. Francesc Basacoma, Director d'Operacions de Genèrics comenta que "el 2015 hem invertit en sostenibilitat, prevenció i medi ambient 1,4 milions d'euros. L'objectiu és continuar amb la implementació d'aquestes millores d'eficiència energètica per a reduir al màxim els nostres costos energètics i reduir l'empremta ambiental en els nostres productes".

Pots seguir a ESTEVE a Twitter a través d'aquest enllaç twitter.com/esteve_news.