01/06/2016

ESTEVE SIGNA UN ACORD AMB ASTRAZENECA PER A COMERCIALITZAR A ESPANYA EDISTRIDE I EBYMECT, FÀRMACS PER LA DIABETIS TIPUS 2

ESTEVE ha alcanzado un acuerdo con AstraZeneca para comercializar en España a partir del mes de junio los medicamentos Edistride (dapagliflozina) y Ebymect (dapagliflozina y metformina), indicados para el tratamiento de la diabetes mellitus tipo 2 en pacientes adultos. Esta alianza supone ampliar el compromiso que Esteve mantiene en esta área terapéutica.

Edistride és un antidiabètic oral indicat en monoteràpia en pacients intolerants a la metformina. El seu principi actiu, la dapagliflozina, redueix la reabsorció de glucosa filtrada al ronyó provocant l'eliminació de glucosa per l'orina i, conseqüentment, disminuint els nivells de glucèmia en el plasma sanguini.

Ebymect és un altre antidiabètic oral que combina dapagliflozina amb metformina i que pot utilitzar-se en pacients no controlats adequadament amb la dosi màxima tolerada de metformina en monoteràpia o en aquells que ja s'estan tractant amb la combinació de dapagliflozina i metformina en comprimits separats.
Tots dos medicaments poden utilitzar-se en combinació amb altres fàrmacs hipoglucemiants, incloent insulina, quan aquests, juntament amb dieta i exercici, no aconsegueixin un control glucèmic adequat.

"El nostre acord amb ESTEVE és el clar reflex del nostre compromís amb Espanya i amb els partners nacionals. Estem convençuts que amb el seu ampli expertise en el mercat espanyol, el seu coneixement en aquesta àrea i que comparteixen la nostra passió per la ciència, seguirem millorant la qualitat de vida dels pacients amb diabetis", ha afirmat Rodrigo Gribble, director de la unitat de negoci de Cardiometabolisme d'AstraZeneca Espanya.

Per la seva banda, Joe Sullivan, director general d'ESTEVE Farma, declara que "l'aliança amb AstraZeneca ens permet seguir posant a l'abast dels professionals i dels pacients els tractaments més innovadors en diabetis. A més, també reforçarà encara més les nostres activitats en aquesta àrea terapèutica, que és prioritària per a la companyia ".

La diabetis és una malaltia crònica que es produeix quan el pàncrees no produeix suficient insulina o quan el cos no pot utilitzar eficaçment la insulina que produeix. Actualment, afecta 415 milions de persones a tot el món, segons l'últim atles de la Federació Internacional de Diabetis (IDF) de 2015, i s'estima que el 2012 va ser la causa directa de més de 5 milions de morts. A Espanya la prevalença de la diabetis mellitus tipus 2 és superior als 5 milions d'adults, dels quals més de 2 milions estan sense diagnosticar, segons dades de la Federació de Diabètics Espanyols.

Pot seguir a ESTEVE a Twitter a través d'aquest enllaç twitter.com/esteve_news.