17/06/2014

LA INNOVACIÓ FARMACÈUTICA EN GENÈRICS LIDERA EL CREIXEMENT DE PENSA PHARMA, FILIAL D’ESTEVE

El 68% de la seva producció farmacèutica es destina al mercat internacional.

És la primera companyia en desenvolupar i patentar una formulació optimitzada
del protector gàstric més consumit a tot el món.

La nova formulació es fabricarà exclusivament a la planta farmacèutica de Martorelles (Barcelona), una de les més modernes i punteres d'Europa.

La companyia, líder mundial en innovació farmacèutica, té previst invertir 20 milions d'euros anuals durant els propers tres anys en la R+D de genèrics.

Pensa Pharma (PENSA), la filial de medicaments genèrics d'ESTEVE, acaba de llançar una nova formulació del protector gàstric més conegut i més consumit a Espanya i arreu del món: l'omeprazol. Fruit del seu constant aposta per la innovació farmacèutica, PENSA ha esdevingut la primera companyia mundial que patenta i comercialitza la nova formulació de l'omeprazol.

La innovació de PENSA consisteix, principalment, en una formulació optimitzada d'aquest medicament genèric, que permet reduir la mida de la càpsula i conferint-li, al mateix temps, una major estabilitat i una menor sensibilitat a la degradació per humitat. La mida de la capsa final també s'ha reduït en un 43%, la qual cosa suposa una major comoditat per a l'usuari, un menor espai d'emmagatzematge i menys residus per al medi ambient.

Espanya és el primer mercat on PENSA i tres altres companyies líders en el sector dels medicaments genèrics, comercialitzaran la nova formulació d'omeprazol. En la resta del món, la comercialització es durà a terme a través de les filials de PENSA i a través de llicències / acords amb algunes de les principals companyies de genèrics globals.

Segons Francesc Navarro, Director General de PENSA, "la vocació innovadora de PENSA s'ha traduït en una nova fita que permet gestionar amb èxit el cicle de vida dels medicaments genèrics". A banda d'això, "la patent mundial d'aquesta nova formulació és una altra prova de l'aposta per la innovació farmacèutica, una àrea que hem potenciat malgrat la crisi econòmica que tant impacte ha tingut en el sector. A més, posiciona PENSA com a referent en tecnologia i coneixement i innovació en l'àrea dels protectors gàstrics".

En aquest sentit, la companyia ha aprovat ha aprovat un pla triennal d'inversions (2015-2017) en innovació farmacèutica de 20 milions d'euros anuals. A aquest important esforç, cal afegir-hi la inversió en actius prevista de 6 milions d'euros anuals durant el mateix període.

Ambició global i aposta per la innovació en genèrics

La nova formulació d'omeprazol s'ha desenvolupat en el centre d'innovació i producció farmacèutica de PENSA ubicat a la planta de Martorelles, que avui dia exporta el 68% de la seva producció a tot el món i és una de les fàbriques més modernes, millor equipades i punteres de tota Europa, sobre tot en tecnologia i innovació farmacèutica.

A més de les instal.lacions productives on hi treballen més de 480 col.laboradors, té un equip de 50 persones dedicades exclusivament a R+D i és líder mundial en tecnologia de pel.letització, és a dir, la fabricació de petits grànuls que es van recobrint amb una sèrie de capes de principi actiu (també anomenats pellets), que aporta importants avantatges en la formulació de medicaments innovadors.

La fita de la nova patent mundial d'omeprazol se suma a l'aposta pel creixement internacional de PENSA, anunciada el febrer d'aquest any arrel de l'adquisició d'un portafoli de 25 productes genèrics pertanyents a la companyia nord americana Cypress Pharmaceutical Inc. per a la seva comercialització en el mercat dels Estats Units.

Precisament, el 2014, la companyia potenciarà la seva presència als EUA, un dels mercats més exigents del món, amb nous productes fruit del desenvolupament intern.

"La nostra estratègia de creixement es basa en aportar genèrics innovadors en els diferents mercats on ja hi estem presents a través de les nostres filials i anar cap a nous mercats com: Austràlia, Orient Mitjà o la Xina, ja siguin resultat de la nostra pròpia capacitat en R+D o a través partenariats o de l'adquisició de nous productes", afirma Francesc Navarro.

Una nova innovació d'alt valor afegit

La tecnologia desenvolupada per a la nova formulació d'omeprazol obre el camí per a la seva aplicació a altres medicaments. I, a més, en aquesta moments, està en negociacions avançades amb diverses companyies internacionals per a fabricar des de la planta de Martorelles aquest i altres productes amb aquesta tecnologia puntera.

El valor afegit que aporta és elevat per a tots els stakeholders, tant per al pacient, facilitant la presa i el maneig del producte gràcies a la seva mida més petita; com per a tota la cadena de subministrament –oficines de farmàcia, distribuïdors i majoristes-, sense cap cost addicional per al sistema sanitari o per a l'usuari final.

A més, la nova formulació i presentació és més sostenible i està dissenyada per a minimitzar l'impacte mediambiental. El procés de producció redueix els residus i, el fet que el pack hagi reduït la seva mida en un 43% també es tradueix en un menor volum de materials d'envasat i en una menor contaminació ambiental per transport.

Pots seguir a ESTEVE a Twitter en aquest enllaç twitter.com/esteve_news.