03/05/2021

ESTEVE I KOWA PHARMACEUTICALS AMERICA SIGNEN UN ACORD EXCLUSIU DE LLICÈNCIA I COMERCIALITZACIÓ ALS ESTATS UNITS8,9 DE L’E-58425 PER AL TRACTAMENT POTENCIAL DEL DOLOR AGUT1-9

L'E-58425 és un nou co-cristal de celecoxib i tramadol1-9 en recerca, actualment en revisió per part de la FDA8,9.

Esteve Pharmaceuticals (ESTEVE), companyia farmacèutica internacional dedicada al desenvolupament i comercialització de productes innovadors, ha anunciat avui un acord amb Kowa Pharmaceuticals America, Inc. (KPA) en virtut del qual ESTEVE li concedeix els drets exclusius per comercialitzar l'E-58425 als Estats Units. L'E-58425 és un medicament en recerca pel tractament del dolor agut que és suficientment intens com per requerir un analgèsic opiaci i pel qual els tractaments alternatius són inadequats1-9.

L'E-58425 és un medicament propi desenvolupat per l'equip intern d'I+D d'ESTEVE. Es tracta d'un nou producte compost per una forma co-cristal de celecoxib (un antiinflamatori) i tramadol (un analgèsic) pel tractament del dolor agut en adults1-7. Actualment està en procés de revisió per l'Administració d'Aliments i Medicaments dels Estats Units (FDA)8,9. S'espera que la decisió sobre l'aprovació d'aquest medicament es produeixi al llarg d'aquest any.

ESTEVE subministrarà el producte i conservarà els drets de comercialització a tot el món, excepte als Estats Units i Canadà. Si és aprovat per la FDA, l'E-58425 serà el primer producte de recerca pròpia d'ESTEVE que s'introdueix al mercat nord-americà.

Staffan Schüberg, Chief Executive Officer d'ESTEVE, ha declarat: ''L'acord amb KPA marca una nova fita a la història de la companyia amb un producte que té el potencial de satisfer una necessitat mèdica no coberta als Estats Units i a tot el món. Si la FDA ho aprova, els pacients i els professionals sanitaris tindran accés a una nova opció de tractament per l'abordatge del dolor agut en adults''.
Per part de KPA, Ben Stakely, Chief Executive Officer, comenta: ''Estem encantats de treballar amb una empresa innovadora com ESTEVE per introduir l'E-58425 al mercat nord-americà. Esperem que aquesta col·laboració sigui l'inici d'una fructífera relació a llarg termini''.

Sobre l'E-58425

L'E-58425 és una nova entitat co-cristal en recerca formada per celecoxib y tramadol7, dissenyada per al tractament del dolor agut amb propietats analgèsiques i antiinflamatòries complementàries3,5, amb un enfoc de tractament multimodal5,6. Com es dirigeix a quatre mecanismes complementaris d'alleujament del dolor6, l'E-58425 ofereix una nova opció terapèutica potencial pel tractament del dolor agut, en consonància amb l'analgèsia multimodal que ara es considera un tractament estàndard d'atenció10. Aquesta nova estructura de co-cristal produeix un perfil farmacocinètic únic dels seus principis actius en comparació amb la seva administració individual o combinada1,2,4,7.
L'E-58425 també està actualment en fase de revisió per part de diverses agències reguladores europees.

Referències:
1. Br J Clin Pharmacol. 2017;83(12):2718-2728.
2. Br J Clin Pharmacol. 2018;84(1):64-78.
3. Drugs R D. 2018;18(2):137-148.
4. Clin Drug Investig. 2018;38(9):819-827.
5. Expert Opin Investig Drugs. 2019;28(5):399-409.
6. J Pain Res. 2019;12:2679-2689.
7. Cryst. Growth Des. 2019;19(6):3172–3182.
8. https://www.fda.gov/media/134129/download. 2020.
9. https://www.fda.gov/media/134714/download. 2020.
10. J . Pain 2016; 17 (2): 131-157.