23/12/2019

TOWA PHARMACEUTICAL CO., LTD ARRIBA A UN ACORD AMB ESTEVE PER ADQUIRIR LA SEVA DIVISIÓ DE GENÈRICS PENSA INVESTMENTS

L'operació reforçarà la presència a l'estranger de TOWA amb un portafoli de medicaments genèrics d'alta qualitat i de valor afegit als pacients

TOWA Pharmaceutical Co., Ltd. (Kadoma, Osaka) i ESTEVE (Barcelona, Espanya) han anunciat avui que TOWA Pharmaceutical adquirirà el 100% de Pensa Investment, SL (Pensa), la divisió de genèrics de la companyia farmacèutica espanyola ESTEVE. El valor de l'operació de la compra de Pensa es de 320 milions d'euros en un sol pagament anticipat en efectiu. Es preveu que aquesta adquisició es completi a finals de gener del 2020.

Amb ladquisició de Pensa, TOWA Pharmaceutical podrà subministrar medicaments genèrics d’alta qualitat i valor afegit a pacients no només al Japó, sinó també a la resta del món, a través de la plataforma productiva especialitada en ´pellets´ a Espanya de Pensa y de la seva xarxa de filials a Europa i Estats Units.

Itsuro Yoshida, president de TOWA Pharmaceutical, va comentar el següent sobre ladquisició: ´em complau veure que, podrem crear les bases per a una expansió internacional a gran escala. Ho farem gràcies a les xarxes comercials que Pensa té a Europa i Estat Units, la seva experiència i coneixements de les normatives de la EMA/FDA i de les pràctiques comercials en cada país, així com el seu centre de producció a Europa. El nostre objectiu és construir una estructura global sòlida, respectant i integrant sempre els recursos humans, la cultura i les tecnologies de cada part. Treballarem junts com a empresa única, per a subministrar els productes amb valor afegit de TOWA a pacients de tot el món´.

El 2018, en el marc del seu pla estratègic, ESTEVE va anunciar la seva intenció de concentrar el seu negoci en productes propis i àrees de medicina especialitzada. Per tant, la desinversió de Pensa era un primer pas lògic en el seu procés de transformació. El Chief Executive Officer (CEO) d´ESTEVE, Staffan Schüberg, ho explica així: ´Sens dubte, TOWA és el soci ideal per a desenvolupar tot el potencial de la divisió de genèrics d’ESTEVE. A la vegada, aquesta operació ens permetrà focalitzar-nos en el nostre ´core business´ i accelerar la transformació
d´ESTEVE en una companyia farmacèutica global especialitzada i innovadora».